Thursday, December 23, 2010

beruang oh beruang

boleh gadoh dengan beruang tak??
beruang tuh kuat sangat ke??
setakat dua kali ganda besar jerr pn..
nieh, hati aku yang membuak2 kepanasan, 
beruang yg dua kali ganda tuh pun aku leyh SMACK DOWN!!!


bukan nak mengadu, tapi nak cari tempat lepas geram,
aku taw tak elok lepas geram sesuka hati,
tapi rasa nak lepaskan gak,
yang kne??beruang yang tak bersalah..
sian beruang tuh..

jadi, apa yang buat aku naik hangin,
sampai beruang pun ak nk gadoh??*pikir sambil minum air..

bila plan yang aku rancang, yang ak harapkan menjadi,
TAK MENJADI!!!
haa, jangan la nk kate, tak elok tuh,
ada kalanya, sesuatu yang dirancang, bukan semua menjadi,
kita hanya merancang, dan Dia yang menentukan,
sama ada perancangan kita menjadi atau tidak..

tapi...
aku just tak suka sesuatu yang dirancang,
TAK MENJADI!!!
aku akan cuba sehingga benda yang dirancang itu menjadi,
biar apa pun yang terjadi..
akan aku cari sehingga ke liang lahi
*merapu tak memasal

mungkin diri ini tidak sempurna lagi,
untuk menerima hakikat yang perit seperti ini
adeyh, terlebih dramatik la pulak kali ini...
*aku pulak terasa mcm pantun puisi..

apapun, aku tetap redha
''redha tetap redha''
cuma kurang bersenang hati skit..
so,kewl down yerr AZIZI..

No comments: