Tuesday, December 14, 2010

yoghurt at lunch

''Take the right food at the right time''

kenapakah dengan slogan di atas??ceritanya begini..aku bangun agak lewat hari nieh, gara-gara movies marathon mlm tadi.takde la banyak sangat movies tgk,setakat 4-5 movies..hari nieh, ak terasa sangat nak keluar, tapi hati berkata, takde mende sangat pun nk beli, yang ada dalam fikiran hanyalah berus untuk mencuci toilet..

tapi aku keluar jugak.1st stop aku adalah LIDL.tetengah mencari barang yang aku sndry pun tak pasti apa yang aku nak, aku lihat banyak sangat perabot yang di jual di LIDL yang memang kne dengan taste aku, rak buku, bangku keciq yang leyh simpan2 barang dan juga meja keciq yang ada roda.tapi bilik aku keciq, mner muat nak sumbat semua tuh. so, otw nk keluar, counter pulak penuh. malu la jugak nk mintak tumpang lalu keluar tanpa beli pape, so aku pun pusing2 la dlm LIDL memikirkan apa yang boleh aku beli, berbaloi tapi murah. di sebabkan aku tak breakfast lagi, aku pun beli air yoghurt perisa strawberry.

''yoghurt strawberry cost about €0,79''

sambil minum, aku meneruskan perjalanan ke supermarket yang lain. ade REWE dan PENNY + kedai HAIWAN & Dm. mula2 PENNY, then kedai HAIWAN then Dm and last sekali REWE. smpy jerr dekat REWE, perut aku dah memulas, tapi barang yang aku carik masih belum dijumpai. dengan sepantas kilat, aku main angkat jerr Broccolli, berus tandas n etc (sendiri tak ingat).

then, aku pun terus berlari pulang ke bilik aku dalam salji yang rintik2. lari dah laju, tapi peluh takde. sesampai di bilik, aku membuka kasut, baju n etc dan terus menuju ke toilet. aku ingat sekali jerr, tapi berulang2 kali aku pergi ke toilet..

apakah masalah dengan perut aku hari ini? atau mungkinkah kerana minum minuman yoghurt yang sepatutnya untuk breakfast tapi di minum ketika lunch, menjadikan perut aku tidak stabil? sampai begitu sekalikah perut aku sensitif, breakfast ada makanan tertentu, lunch pun begitu seterusnya dinner??ehm..membuat aku terfikir2..sangat kompleks tubuh kita ini, sehinggakan perkara yang kita rasakan simple tapi kita tidak mengikut haluannye yang sebenar, boleh menganggu serba sedikit sistem tubuh kita, dan dalam case aku, sistem penghadaman. mungkin ini bukan perkara yang sering berlaku, tapi ia berlaku pada aku hari ini..Alhamdulillah, keadaan kembali stabil, even skit2 perut nieh ber'burp burp'..

that's all for now,gonna read some books ;)

No comments: