Friday, December 31, 2010

setahun sudah pun berlalu

tahun 2010 berakhir dengan penuh suka dan duka, pelbagai pengalaman baru dapat dikumpul ketika berada di luar negara / germany dan bermacam2 macam lagi lah..

berakhirnya tahun 2010 nieh,belum genap lagi setahun aku dekat germany,kne add lagi 9 hari,baru genap setahun..mula menjejakkan kaki di frankfurt airport jam 6.30 pagi bertarikh 9 january, bermulalah detik menjadi pelajar oversea, yang tanggungajawabnya sangat besar pada agama,bangsa dan negara..

*wait2,awat skema sangat nieh..

yang paling best nyer tahun nieh (skit2 pasal HARIMAU MELAYU an),tuh sume dah tahu, so,pe yg paling best nyer nieh??haaa...aku berjaya mengelilingi 80% germany dalam masa setahun..


 germans map
pin merah : ibu negara germany (berlin)
pin putih : location aku sekarang (rüsselsheim)
pin biru bawah : hauptstadt bayern (münchen)
pin kuning bawah : hauptstadt baden (stuttgart)
pin hijau : hauptstadt NRW (düsselsdorf)
pin kuning atas : hauptstadt niedersachsen (hannover)
pin biru atas : freistadt (bremen)

actually,germany nieh takde la besar mane nak dibandingkan dengan france,spain dan negara2 lain..dr utara ke selatan,lebih kurang 700km (macam malaysia jugak an), cuma dye lebar ke kiri dan kanan (ca. 700km also)..ala2 joget kekiri kekanan gituh,haha..

...anyway...
''i'm really2 glad that i finish travelled almost all the hauptstadt in germany within a year, and therefore i have achieved one of my target / ziel''

 dan ada lagi yg best nyer, aku dh kumpul 5 barang HARD ROCK CAFE juga dalam tempoh setahun,hebat x??haha..orang travel,beli souvenir byk2 an,aku nieh travel ckp beli satu mende jerr dr satu tempat, dah ade bukti aku pergi sane..that's why aku collect barang2 HARD ROCK CAFE nieh ;)

5 collections hard rock cafe
- berlin (sweater)
- munich (mug)
-shirts (london,paris,cologne)

 sweater (berlin), mug (munich), shirt (london)

 sweater (berlin), shirts (paris,cologne)

other than due yg di atas, ade byk lagi la jugak perkara yang menarik berlaku sepanjang aku berada di germany..pusing sane,pusing sini, tp belajar tetap tak lupa..alhamdulillah,setakat nieh,aku masih lepas with one 'throw', eventhough cukup2 makan..

haha..okeyh la,entri kali nieh adalah entri terakhir aku untuk tahun 2010..macam2 lagi yang aku nk tulis nieh,tp,kurang skit mood nk tulis pepanjang,so,next year la aku tulis yeee / tomorrow,huhu..

''HAPPY NEW YEAR 2011''


No comments: