Wednesday, December 15, 2010

mungkinkah gastrik

hari rabu bersamaan 9 muharram 1432 / 15 december 2010..

dapat email dr QEMIN yang kita digalakkan berpuasa pada 9 dan 10 muharram bersempena hari asyura..so, aku pun berpuasa la tadi..tapi agak sedih jugak, coz bangun lewat, bukan sebab aku tido lewat, tapi ntah la..aku continue berpuasa..

sampai la dalam pukul 4 petang, aku pun start memasak..masak simple2 jerr (takde resipi n nama pun)..aku plan, habis masak mesti pukul 4.30 ptg, sebab 4.50 aku dah nak naik bas nak pergi main basketball..plan menjadi, selesai masak dan solat, aku pun pergi bermain basketball, berbekalkan pisang..

sebelum sampai ke court basketball, aku pun singgah REWE, beli pencuci toilet / refill dan air RED BULL, dengan niat nak bekalkan tenaga..kemudian, aku terus menuju ke court basketball..

''RED BULL at REWE cost about €1,50 / 25mL''

sesampai jerr, aku dah abiskan separuh RED BULL..then, after warming up skit2, kitowg (dalam 6/7 owg), buat skit training / lay up..then, kitowg pun main..aku pun tataw la, knape ari nieh ak tak terasa penat langsung bila bermain, dan hari nieh boleh dikatakan one of my LUCKY day..banyak gak 3 point n 2 point / shot aku dapat buat..

main punya main, aku tak sedar, dah pukul 7.30. rupa2nya aku dah main around 2 jam setengah..agak lama, bukan agak, MEMANG lama..abis jerr main, aku terus grab aku nyer RED BULL dan trus abiskan..tak sampai seminit, aku tetiba blank / rabun2 even pakai spect, perut lak sakit, rasa cam ade acid dalam perut tengah mengikis perut aku..

aku pun terus baring atas lantai.yang ade berhampiran aku hanyalah FARIS, dye pun agak terkejut, coz dengan tetiba aku mengadu sakit dan terus terbaring.tapi aku kuatkan diri jugak, siap2 pakai baju tebal n seluar.dalam masa nak keluar, aku terhuyung hayang, mcm owg takde tenaga n arah tuju..ucapan TSCHÜSS pun tak terkeluar dari mulut..

otw nk ke bus stop, aku hold FARIS, coz aku tak mampu berjalan tegak. dan sesampai di bus stop, aku terus baring atas bench. mulanya nak tggu bas yg direct ke hostel, tapi aku rase aku masih mampu berjalan, kitowg pun naik bas awal, tapi kene jalan skit untuk ke hostel..

'' direct bus / 32 at 8,25 p.m.
the bus that we took was bus number 42, arrived at 7.55 p.m.''

ALHAMDULILLAH, aku selamat sampi di hostel. masuk jerr bilik, aku terus mkn nasi dengan lauk simple aku (ade hikmahnya aku masak sebelum pergi sport)..makan skit dan terus tdo..aku tak dapat tdo lena, coz badan aku terase sejuk, esp tangan aku..lebih kurang pukul 9 ptg, aku bangun, dan makan dengan tenang, sambil menonton SHREK 4..

inilah experience pertama aku terkena gastrik (FARIS kate gastrik)..alangkah sakitnyer perut, bila tak makan dan trus sport smpy 2 jam lebih..sebagai pengajaran, makan skit sebelum sport, dan jangan sport berlebih-lebihan, coz badan kita ade limit dye yang tertentu..

that's all for now, gonna continue watching SHREK 4 :)

No comments: