Friday, September 30, 2011

bangunkan aku bila september berakhir

hallo liebe FreundInnen.

aku bukan lah nak sangat tulis blog, tapi tajuk lagu "wake me up when september end" seperti memberi perangsang kepada aku, memang niat tak nak tulis pepanjang lah.

baru-baru nih, member aku ramai yang dah pakai android, bb ngan smartphone, tak disinggirkan juga tablet. dunia semakin maju dan bertambah maju, semua orang nak guna smartphone, sebab nya boleh dimana-mana, termasuk lah ketika membuat projek di dalam toilet, siap check-in lagi tuh.yg best android or wutever jenis smartphone yang korang pakai, ade jerr apps yang korang boleh guna untuk connect dengan kawan FREE (skype, fb etc tuh dah kira normal lah). member2 aku ramai yang guna apps WHATSAPP, yang boleh chat free. takde la gempak mane, coz function dia exactly macam ym, tapi lebih mudah, tak perlu sign in.

ok, kita lupakan pasal bende technology nih. aku nk mengadu sikit lah pasal aku, bila menjejakkan kaki kembali ke bumi Germany nih. jejak jerr kaki kat Duesseldorf Int Airport, nk beli ticket train, kad bank tak boleh guna, kene guna cash, try2 punya lah lama sampaikan terlepas train yang cepat, sheisse. then, sesampai jerr dekat bilik, elektrik takde, sebab aku tak pernah register untuk elektrik, which means, setahun before this aku guna elektrik orang lain. actually, it is a good news, bile difikirkan, if aku lah tak bayar setahun bil elektrik, kena charge denda sume, lagi lah lesap duit aku. then, semalam aku pergi bank, nk check balance, tahu2 kad aku kena telan & bila aku nak amik balik, kad aku dah tak boleh guna, pin dia tak boleh pakai so aku kena buat baru. nak jadikkan lagi cerita, aku nak buat credit card, di sebabkan aku student, aku tak boleh buat, sebab income takde, even aku dapat scholars. yang peliknya, member2 lain dpt jerr buat, hampeh.

aku tak kata diri aku malang, tapi mungkin ini dugaan dari Allah untuk menguji aku, sejauh mana kesabaran aku, dan selama nih pun aku byk melakukan dosa, tapi tidak pernah lagi ditimpa masalah berturut. mungkin inilah masanya untuk aku sedar, dan bangkit semula menuju ke jalan yang benar. sementara kad aku sedang dibuat, ambil masa seminggu juga, aku amik positive side, dapat lah aku berjimat. boleh jerr pinjam duit kawan, tapi akan timbul perasaan malu dan segan, which is good.

orite, aku rasa dah cukup panjang apa yang tulis, till then.

Wassalam.

No comments: