Saturday, April 9, 2011

polizei??

this time, kita buat short story pula. nama pun dah short story, so cita kali ini ringkas dan padat.1st, apa maksud tajuk short story ini??polizei??huhu.senang jerr tuh, dah macam English and Malay..

~POLICE @ POLIS~



alkisah satu malam, macam biasa, dah puas tengok movie, main gitar, pusing kiri kanan, tengok tingkap (opsss, GELAP!!!), aku pun menjadi buhsan. lantas, mencari langkah untuk menghilangkan buhsan. so, aku YM Kollegen aku, saudara Umar.

malam itu, borak-borak la sikit dengan umar. nada yang normal tak bising mana pun, sambil-sambil mendengar lagu. borak punya borak, punya lah best sampai ada orang nak join sekaki. yes!! bila tambah ahli group baru lagi rancak. bunyi pintu diketuk kedengaran ''tok tok, bujang lapok??''buka jerr pintu, mamat arab terpampang depan mata. okeyh, if ada yang ''baca'' post lama and masih ingat, mamat ini lah yang marah-marah member aku hari lepas balik dari Spain. GILA.

macam biasa, dia suruh diam. aku pun dengan selamba dan macho serta kacak bergaya, men'degang'kan pintu (tutup pintu terus,laju-laju,kuat-kuat).HAHAHAHA.tapi aku rasa cam tak patut, so aku buka pintu balik dan kata ''JA'',then tutup dengan coolnya balik.

tak lama lepas itu, tak sampai seminit pun
KEDEGANG!!!!!!


mamat arab tuh tendang/ketuk pintu kuat-kuat,huh

after that, continue story dengan Umar. about half an hour, dengar lagi satu ketukan pintu yang mencurigakan. alamak, mamat arab tuh datang nak marah lagi. this time, Umar pula buka pintu. 

Jeng Jeng Jeng
Polis!!!

wow, mamat arab tuh ngadu kat polis,cuak-cuak!!Umar jerr yang kene tulis nama and id dia semua-semualah.sambil-sambil kena amik nama, Umar borak-borak dengan polis,COOL!!Umar tanya lah ''Sind wir so laut gesprochen?? @ kuat ke kami berborak tadi??''polis itu menjawab ''Ja''. malam tuh, Umar selamat lagi, polis amik nama jerr, bila jadi lagi sekali, ke BALAI la + bayar denda, NASIB BAIK??

nak tahu kenapa jadi sampai macam tuh??HAHA.nieh lah akibatnya kalau borak tetengah malam around pukul 2-3 pagi, even slow mana pun, still jiran boleh dengar sebab malam sunyi sepi..

TAHNIAH!!

~dats all for now~
p/s : jangan cari perumahan yang ada jiran mamat arab

No comments: