Monday, May 23, 2011

menaip dengan mata yang kuyu jam 02:30 pagi

back to blogging!!!

dah lama aku tak meng'update' blog, tangan terasa semacam berat jerr nak tulis sebelum-sebelum nieh. nak kata masa takde, masa banyak sangat lah yang dh 'ter'rugi. asyik mengadap laptop, tengok One Piece. tapi, reason yang sebenarnya, aku takde idea, takde apa pun yang menarik sepanjang dua tiga bulan nieh.

spe kate takde?cuti Oster!!haaaa. story ada nak tulis blog, mood takde.kenapakah?harapan jerr lah nak merasai event yang sangat besar, yang bilamana tengok iklan, terasa gempak event tuh, tapi bila dah sampai, apa yang dapat?tak dapat papepn, hilang ada ar.hilang mana ntah masa dan duit,ehm..

betul ke takde idea?ada2, tapi bila nak tulis, macam2 halangan datang : "eh, boleh ke tulis camni, bila orang baca dan tak suka, pe plak comment orang tuh?".tuh lah yang jadi masalah kepada aku, setiap kali nk tulis blog. keyakinan nieh datang bila dia nak datang,cmtuh lah. 

skang ada idea lak?ada2, idea nieh, nak lepas an perasaan yang terpendam ada, nak bercerita pun ada. bukan senang nak uruskan satu event yang ramai orang akan datang, lebih2 lagi bila event yang akan aku uruskan nieh bukan dekat tanah air sendiri, tapi di sebuah negara yang sangat asing, bahasa asing pula tuh. tapi, aku tak amik itu sebagai halangan, tapi sebagai cabaran yang kalau aku dapat harungi, satu kejayaan yang aku rasa sangat bermakna akan ak rasai.

tapi..........itulah tapinya.bukanlah senang.boleh kata, nak pecah kepala pun ada.sekali dalam seminggu, aku akan ambil masa dalam 40 minit nak ke bandar Frankfurt.untuk apa?mencari tempat2, untuk buat Rentap.siapa yang belajar dekat Germany, tataw Rentap, bukan student Germany la tuh.perkara nieh takkan jadi susah, kalau aku (aku punya rasa jerr) buat ikut cara yang lebih sesuai dan mantap. nieh tak, slow sangat kerja, that's masalah semakin membesar. tapi yerla, orang baru belajar, baru nak berjinak2 dengan tempat baru, agak menjadi cabaran gak lah. 

kadang2, satu masa tuh, dapat relax, terasa relax, sebab rasa mende tuh dah settle. but then, POP!!!!datang lagi masalah, ini tak kena, itu tak kena, tempat nieh tak boleh nak "book" lah, tempat nieh dah fully book lah, tempat nieh mahal la, dan bermacam2 lagi sebablah. aduh, ketuk kepala aku. dicampurkan lagi dengan study & class aku, makin terkeluar urat-urat di dahi. dugaan!!dugaan!!mungkin inilah ujian Allah kepada aku, sangat leka dengan dunia, sampaikan akhirat dilupai. Astaghfirullah

merungut, mengadu, bukan satu jalan penyelesaian. ada pula orang yang nak tolong settlekan masalah kita kalau bukan kita sendiri settlekan. i juz hope, that Allah will less my burden and help me solve the problems and let me through all of the obstacles. 

Ganbatte!!!
"Luffy never give up on his dream"
wut da??

Wassalam

No comments: