Saturday, March 12, 2011

Heli to da Rescue

bila dah nak termuntah2 tengok movie terlalu banyak, mulalah mencari2 satu aktiviti baru yang agak2 boleh membazirkan masa untuk satu hari, if not, separuh hari pun jadi, as long tak tengok movie..

jadi, inilah aktiviti yang tak muntah2 kan diri tuh, and hope so, boleh buat collection :D


#1

Brand : Lego
Type : Technik / Technic
Model : 8068 
Shop : Frankfurt Zeil, Frankfurt
Price : €29,99


#2


#3

nieh la bahan2/barang2/alat2 yang digunakan untuk buat heli yang 'cumeyl' nieh
agak2 jerr la yerr, ade la dalam 500 mende2 keciq tuh (ntah, lebih owt, takde mase nak kira2)


#4

baru2 nak start buat, blur2 skit..tapi tekad dan nekad dan keazaman yang tggi, terus gak membuat,
 even kepala pening2 (tak ckp tido & tak ckp makan,huhu)


#5

yang nieh buat after dah tdo, which aku buat keesokkan harinya. otak dah fresh, perut jerr tak kenyang2, masih berjoget2..body dah nak siap, blade jerr takde..


#6

owwwwyeahh!!!siap2!!!nieh la hasilnya..habis satu hari aku,haha

actually, model nieh boleh buat dalam dua bentuk, the other one, nampak agy cool, nampak lagi robotic and modern.aku sepatutnya buat bentuk tuh dlu, tapi ade plak jam, stuck kat awal2, coz tak jmpe bahan yang aku nak gunakan, then ble buat model nieh, jumpa plak, hampeh..

tak sabar2 nieh nak buat model lagi satu.aku rasa ak dah start addict dengan LEGO,huhu..insyaAllah, ade rezki, beli new model, dan akan dibuat koleksi ;)

till then..

No comments: