Thursday, March 17, 2011

akibat mengemokkan diri selama sebulan

ini cerita semalam, tiada kaitan dengan cerita hari-hari sebelumnya atau hari-hari yang akan mendatang. oleh itu, janganlah memandai-mandai nak ubah tarikh.

okeyh,sumpah mengarut..dari terus mengarut, lebih baik aku straight to the point, menceritakan hal semalam, lebih tepat, hari yang terlebih aktif selepas sebulan menggemokkan diri..

tepat jam 13.30, aku dan duta-duta kecil Malaysia di Hochschule RheinMain, dengan bergayanya dan bangganya menjawab soalan English yang dirasakan mudah, pengakhirannya, tanda sendiri, banyak pula yang salah (ringkasan dari perkara-perkara yang dah pun ringkas). actually, test English ini adalah untuk students yang dah semester ke-4, aku hanya mahu mengurangkan subjek sebanyak yang mungkin sebelum Hauptstudium, sebab itu aku nak amik English Class. Dengan itu, rasminya, untuk sem ke-2, aku ada 8 subjek.

tepat jam 15.00, introduction untuk English tamat. jam 15.17, aku menaiki bas menuju ke pejabat pos untuk mengambil Pakete dari Malaysia. tersenyum lebar, bukan sebab dapat rempah2, tapi dapat DRIVING LICENSE. tak sicher sangat pun if guna lesen Malaysia driving dekat Germany, at least, ada lah juga an. habislah lepas ini, pergi mana-mana (jauh-jauh), aku nak memandu, jimat dan lebih seronok, weeee~~~

lepas amik Pakete, pulang dan lantas menunaikan solat Asar. rehat-rehat kejap, then jam 16.52, amik bas pergi ke Innenstadt Schule untuk bermain basketball. gila dah lama tak main, ada lah juga main waktu-waktu cuti dekat Bingen, tapi bukan la main serious. bila main dengan student FH, main bersungguh. semput aku dibuatnya, tak fit langsung. main sejam, 3 kali aku minta break. tapi, it was fun, dapat juga aku training before pergi Grenoble Games, nak menang lah katakan,haha. aku selalu juga tengok NBA, so, ada lah juga praktikan waktu main semalam, berjayanya sikit, hampehnya banyak..

then, aku pulang jam 18.25 ke hostel. solat Maghrib dan rehat kejap, terus pergi mandi jam 19.00,huhu. bukan pergi mandi suka-suka, ada club tuh, ditubuhkan oleh KURIK, super senior,haha..kitowg berlima, dan yang paling buat aku shock, semua-semua dah ada gogle (betul ke eja camtuh). tak boleh jadi nieh, aku kena juga beli, baru tenang sikit berenang,weeee~~~

lepas basketball terus mandi, terasa penat juga, tak pernah dibuat selama ini, tapi seronok pun ada, sebab plan aku semalam menjadi, and that's the best part ;)

okeyh, sampai sini dahulu. harapan aku, nak jadi JOHAN BASKBETBALL masa kat GG nanti :D



2 comments:

ateen fiqah said...

grenoble games 2 kat mne??

ggselamber said...

grenoble tuh kat france, grenoble games tuh nme event..can't wait ;)