Saturday, August 22, 2009

perjalanan pulang

pelepasan : terus gerak pulang selepas kelas PHYSICS yang tamat jam 12.45 tengah hari.misz sakit, tp masih semangant mengajar anak2 muridnya. bersyukur ada lecturer seperti misz say. sebelum pulang, drop hakeem, zul n mu'adz di LRT kelana jaya.

cuaca : sangat2 la sejuk d sebabkan hujan lebat sepanjang perjalanan dr damansara ke seremban. seremban ke melaka, cuaca sangatlah cerah.

situasi : memandu seorang diri kerana tiada siapa yang nak temankan.agak seronok gak, kerana boleh buat keje2 gila ketika memandu (Alhamdulillah, selamat sampai juga).

pemandangan : kabur jerr sepanjang perjalanan dr damansara ke seremban coz hujan lebat. banyak kereta yang eksiden, mostly langgar belakang. ada la dalam 2-3 eksiden yang melibatkan due buah kereta.

pemandangan : dr seremban ke melaka, pemandangan yang cukup indah di tambahkan lagi dengan cuaca yang panas2 ayu. bunga2 di lebuh raya mengindahkan suasana. (alangkah uniknya ciptaan Illahi).

sesat : boleh dikatakan sesat. igt masuk LDP boleh tembus terus PLUS dengan mudah dan juga lebih menjimatkan, alangkah silapnya pertimbangan aku. termasuk berpusing2 di putrajaya coz terlepas simpang 1st ke PLUS.

tol simpang ampat : sebuah kereta REXTON terbalik. sangat2 mengejutkan aku coz kete besar cmtuh pun boleh terbalik, ini kan kancil cumeyl aku..seterusnya, memecut dengan laju menghala ke bandar melaka, coz tak nak tersangkut di setiap traffic light yang ada sepanjang kat highway AMJ.

ketibaan : rasa bersyukur, coz selamat sampai tanpa sebarang masalah, especially temperature kereta tak meragam dan terlibat dalam sebarang kemalangan.

1 comment:

Anonymous said...

hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....