Saturday, July 23, 2011

meet the flyerz

tanggal 23 Jun 2011, aku sekali lagi menjejakkan kaki ke sekolah tercinta,chewah. takde la tercinta mana pun, cuma kenangan pahit manis semuanya bermula dari situ. sekolah aku, nk di listkan dalam TOM TOM NAVI, memang lah takde, apatah lagi dalam GOOGLE MAPS. search la sampai korang punyer history dah berjuta, tekan sana tekan sini, takkan di jumpanya. melampau pulak ayat aku,haha. okeyh, mari kita sebut nama sekolah beramai2...


SEKOLAH BERASRAMA PENUH INTEGRASI SELANDAU/SELANDAR
a.k.a
SISME

entri kali nieh bukan nak story2 pasal sekolah, boleh bukak sendiri laman web, takpun blog, baca lah sendiri. kali nieh, kita story2 pasal basketball team sekolah, yang berjaya menjejakkan kaki ke HKSBP Peringkat Kebangsaan tahun 2011 di TKC. papepun, kita ucapkan tahniah dlu...

before continue lebih jauh, mai aku perkenalkan nama team mereka, yang aku rasa boleh tahan gempak dan agak sesuai dengan permainan mereka...(FLYERZ)..kenapa yerr kne dengan cara permainan diowg?diowg nieh nak kate tggi, sgt lah 'tggi', mgkn lah ada dua tiga orang yang boleh rebound, tp still...nazif / my captain is of the best rebounders in the selandar region, haha...and also, sebab diowg nieh pendek2 lah, laju, lincah, pantas dan lagi memecut (hangpa jangan pk bukan2), dan diowg mampu melompat tggi ke udara...

so, sebab hebat sangatlah diowg nieh, aku saje nak uji diowg, nak tahu tahap kehebatan diowg yang pada mulanya 'underdog', tp still leyh ke peringkat yang lebih tinggi. lantas aku membuat perancangan (sebelum pulang ke malaysia) untuk buat friendly dengan diowg..

at first, aku igt diowg training dengan professional coach, bila smpy jerr kat sekolah, cikgu Azrin kata + dengan mulut2 diowg, diowg training sendiri. sumpah la power gile, like training sendiri, boleh pergi jaoh. hebat2, gua respect sama lu orang, esp captain. tak dapat aku bayangkan macam mana diowg organize team diowg, smpy leyh wat satu team yang hebat (bpe byk kali hebat aku dah tulis)..

okeyh, now straight to the point. maka berlangsunglah unformal friendly between ex-sisme dan flyerz. okeyh, kami2 nieh dah tua, almaklumlah, kuar sekolah nieh, terasa tua pulak. kami main dengan slow, mereka main dengan pantas kilatnya. nak buli senior nampak, tahu la stamina kowg tuh tinggi lagi. tp, itu bukan alasan, apa orang kata (aku jerr), biar pun lemau, tapi skill tetap ada. yeah, Nazif, Azfar, Syafiq Alza dan aku  masih berbakat, howoe. 

game macam biasa, 4 quarters, 10 minutes each. aduih, pancit2. kalau dah naik tuh, memang tak turun la. duduk jerr la kat atas, dengan harapan boleh buat fastbreak, tapi haram, yang nak pass bola tok fastbreak pun lemau, haha. juniors lak, macam gaya diowg buat, cut-in sana, cut-out sini, dummy2, pening aku dibuatnya. papepun, berjaya juga tactic diowg nieh, memang mengelirukan. tup tap tup tap, habis jerr game, score adalah 41-40. cube teke, spe menang tuh??hehe (senyum jerr lah aku an)...

anyway, aku memang respect juniors, skill ada, semangat ada, stamina ada, strength ade skit2, ketinggian kurang ada. dats why kitowg boleh menang, captain aku tinggi lampai, bagaikan pepohon kelapa di tepian pantai, puitis sangat lak. memang best lah main dengan diowg, tataw nak cakap macam mana lagi, haha..

last but not least, aku selitkan sekeping gambar (lepas habis main)...


No comments: