Friday, June 24, 2011

akan berakhir satu perbualan dengan cerita hantu

tepat jam 6 petang aku mula memasak.
aku siapkan dulu bahan untuk masak, macam potong sayur (carrot) dengan potong bawang dan juga yang seangkatan dengannya.
plan nak masak mee sup, which lastly jadi even tak jadi sangat, sebab dia tak jadi, sup yang sepatutnya berperisa ayam telah bertukar menjadi sup kambing.

TAHNIAH!!!!!

lebih kurang pukul 8.30 malam, dah boleh jemput member2 datang makan kat bilik aku.
as usual, cara nak panggil makan nieh senang jerr cara dia, YM lah, hidup berteknologi la katakan / jimat duit dan masa dari panggil sorang2 dekat bilik.

mai sini aku list makanan/dinner utk malam jumaat nieh :

Menu makanan : Mee sup kambing berserta sayur campuran
Menu minuman : Air jus oren dan air kosong
Menu tambahan : Coklat yang sepatutnya dibawa balik ke mesia (takpe, leyh beli lagi)

settle jerr makan, ucapkan Alhamdulillah, syukur nikmat (kenyang dan tidak lapar).
macam biasalah, lepas/semasa makan, layan movie yang ada dalam lappy, kira youtube tuh movie la juga.
layan la MaharajaLawak, tengok siapa pemenang. aku suka gila SEPAH menang, coz diowg memang da best!!!!

then, tetiba hari nieh, dengan tak semena-menanya, dan jarang2 pun dibuat, boleh pula bersembang.
hangat lak tuh.
mula dari cerita CATERING mak ayah aku (LK KATERING).
aku cerita lah sikit2 macam mana bisnes cartering nieh. aku suka cerita bab2 family aku, esp catering, coz something yang aku rasa jarang parents lain buat dan jarang orang tahu yang catering nieh bukan satu bisnes yang mudah lagi menguntungkan.

then, cerita punya cerita, masuk zaman persekolahan.
biarlah pun semua batch lain2, spm lain2 tahun, janji hidup zaman sekolah, dari sekolah rendah ke menengah. hangat punya hangat cerita (short story), ending mesti dengan cerita hantu asrama.
hummmmmmm..aku masih tertanya, mengapakah?
cerita hantu nieh memang penamat semua cerita ke??
well, mmg in the end, cerita hantu jerr la. hantu himpap badan, kuceng hitam etc. tak mau cerita lebih, seram, naik bulu roma.

satu jerr la, conversation antara kita malaysian takkan habis, cerita mesti panjang berjela, sampai.........??
sampai la salah seorang dari tukang cerita bangun lantas ke toilet, erti kata lain, meninggalkan ruang berborak.
jadi jerr perkara tersebut, maka tamatlah perbualan yang hangat.

tuh jerr lah yang nak dikongsi. ending dengan apa?? tengok sendiri lah tajuk tuh..

No comments: